Friday, 15 May 2015

MUSIC

 
Hai , hari ini nak cerita pasal lagu atau dalam bahasa inggerisnya ialah music.Well , semua orang tahu music tu apa dan semua orang pernah mendengar music.Tipu la kalau tak pernah dengar music melainkan kalau dia mempunyai kekurangan upaya seperti pekak.

Bagi aku music itu umpama irama dan melodi yang menjadi salah satu hobi yang aku gemari.semua jenis genre music aku dengar kecuali rock,dangdut.Genre tu aku tak berapa minat tapi kalau dia best aku layan jugak.Ikut mood jugak laa.Since aku minat dengar lagu,aku akan gunakan masa terluang aku dengan dengar music even kalau tengah buat kerja yang memboringkan.Yalah nak ceriakan suasana dan mood.Sambil buat kerja sambil dengan lagu mestilah rasa best sikit.Tak adalah boring tahap gaban.

Bila hang dengar lagu?

anytime when i want dan paling penting sebelum tidur  mesti dengar lagu.Kalau tak dapat dengar lagu sebelum tidur, aku akan pakai jugak earphone seolah-olah macam aku dengar lagu.haha...confirm orang kata aku gila.tapi aku tak kisah sebab tulah diri aku.

Kenapa mesti dengar lagu sebelum tidur?

Untuk jadi lagu tidur.haha.. baru laa lena.ralit dengar lagu sampai tertidur.Nasib baik ada auto off music kalau dak mesti habis bateri phone aku.kadang-kadang auto off music tu berfungsi baik tapi kadang-kadang dia gila jugak.Aku sayang telefon samsung champ pink aku tu.Even dia kecil tapi auto off music dia tak menghampakan aku.kenapalah dia rosak..sayangnyaa..

genre music apa yang selalu dengar?

Kpop laa.Haha..Dulu selalu dengar lagu indon dengan melayu.tapi sekarang dah tukar mood.Lagipun sekarang kan dunia kpop.Lagu-lagu ,melayu yang best aku dengar jugak.kadang-kadang english song.Apa-apa pun ikut mood aku la nak dengar genre mana satu.tapi banyak lagu kpop laa.haha..

berapa banyak music dalam phone?

Banyak...Lebih kurang 600 lebih lagu dalam file music in my phone.Hahaha..takkan mampu nak dengar semua tu dalam masa sehari.gila ko banyak tuhh! Setiap kali lagu baru keluar dan best-best mesti aku download.Kadang-kadang bluetooth dengan shikin (adik).Kami dua memang hobi suka dengar lagu la.Minat pun genre yang sama.haha. so no problem la kalau nak buka lagu guna loud speaker pun. hehe..

Music KPOP paling suka dengar lagu apa?

lagu nyanyian INFINITE contoh macam BACK,BE MINE,BTD dan lagu nyanyian VIXX macam ERROR,ETERNITY.Lagu nyanyian BTOB,insane pun best jugak.2PM,BEAST lagu shadow dan banyak lagi laa.Seriously, banyak lagu depa nih yang best.

Lagu melayu yang best?

Banyak lagu best-best..Relakan jiwa,alasan untuk bahagia,senyum,knock-knock,lagu-lagu nyanyian sixth sense dan banyak lagi laa.tak larat nak type banyak-banyak dohhh..Dulu aku peminat lagu sixth sense kut.haha..

Kesimpulannya, aku memang seorang yang suka dengar lagu tidak kira di mana jua aku berada.Kalau waktu belajar aku akan buka lagu yang jenis instrumental.perghh! barulah semangat nak study.haha. okay laa. nak sambung study.wish me good luck in my final exam next week.take care.

No comments: